HomeDeklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp deklaracji

Bank Spółdzielczy w Łochowie dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność swoich usług zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Zapewniamy naszym klientom dostęp do usług bankowości detalicznej na kilka sposobów – poprzez placówki bankowe, bankowość internetową, aplikację mobilną, bankomaty i wpłatomat.

Naszym celem jest tworzenie przestrzeni - zarówno online, jak i stacjonarnie - przyjaznej i dostępnej dla każdego. Dokładamy wszelkich starań, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła bez barier korzystać z naszych produktów, usług i informacji.

Podstawą naszych działań związanych z dostępnością są obowiązujące regulacje prawa krajowego, międzynarodowe standardy, wytyczne WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) oraz dobre praktyki. 

Dostępność cyfrowa

Nasza strona internetowa jest regularnie aktualizowana i dostosowywana do wymagań dostępności, zgodnie z Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 26 kwietnia 2024 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z wymogami ustawy z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Wprowadzone udogodnienia

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:

Wtyczka dostosowująca stronę

Zainstalowano UserWay's Accessibility Widget, umożliwiającą korzystanie z wersji wysokiego kontrastu, powiększenia czcionki oraz wielu innych dodatkowych opcji ułatwiających nawigację. 

Opcja powiększania czcionki

Udostępniamy możliwość czterostopniowego powiększenia czcionki dla każdego elementu strony.

Linki wizualne

Większość linków na stronie jest wyróżniona wizualnie dla łatwiejszej nawigacji.

Obsługa skrótów klawiszowych

Strona obsługuje popularne skróty klawiszowe, co usprawnia poruszanie się po serwisie.

Opcje kontrastu i dostosowań wizualnych, w tym:

  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Ukrywanie obrazów
  • Odstępy między tekstami
  • Podświetlenie linków
  • Czytelna czcionka
  • Zatrzymywanie animacji

 

Brak pułapek klawiaturowych

Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania na czerwono.

Brak elementów dźwiękowych i migających

Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków ani animacji, których nie można zatrzymać.

Spójność układu

Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.

Etykiety pól formularzy

Jasne i jednoznaczne oznaczenie pól formularzy zapewnia łatwe ich rozpoznanie

Bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna

Nasza bankowość elektroniczna to:  Internet Banking oraz aplikacje mobilne "Nasz Bank" dla systemów Android oraz "Mobilny BS Łochów" dla systemów iOS.

Nasza bankowość elektroniczna jest częściowo zgodna z wymaganiami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze,  dlatego na bieżąco pracujemy nad udostępnieniem kolejnych funkcjonalności. 

Aby zapewnić dostępność i bezpieczeństwo, w naszych systemach używamy prostego języka, dzięki temu są intuicyjne, proste w obsłudze, a treść ekranów może zostać odczytana przez programy komputerowe.

Aplikacja została zaprojektowana z myślą o różnych rozdzielczościach ekranu, co zapewnia wygodę korzystania na komputerach, tabletach i smartfonach. Układ aplikacji dynamicznie dopasowuje się do rodzaju i orientacji ekranu.

Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych i znane są sugestie korekty,  użytkownik otrzyma stosowną podpowiedź .

Ograniczenia dostępności cyfrowej

Nie wszystkie elementy serwisu spełniają jeszcze w pełni wymogi dostępności:

  • Część plików graficznych nie zawiera opisów alternatywnych.
  • Niewielka część linków nie podświetla się wizualnie przy nawigacji za pomocą klawiatury, natomiast zapewnia to wtyczka zainstalowana na stronie.
  • W serwisie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika.

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

Oferujemy i świadczymy następujące usługi, zgodnie z art. 5 pkt 30 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze: kredyt konsumencki i hipoteczny oraz usługi płatnicze i powiązane z rachunkiem płatniczym.

Zapewniamy dostępność naszych usług w szczególności na etapach:

  • przedstawienia oferty klientowi,
  • wnioskowania o produkt,
  • zawierania umowy,
  • obsługi produktu – od zawarcia umowy do zakończenia obsługi produktu.

 

Dostępność usług zapewniamy poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów.

Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz:

  • w regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w placówkach banku oraz drogą mailową
  • w umowach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w placówkach banku oraz drogą mailową.

 

Umowy i regulaminy w przystępnej formie

Wszystkie nasze umowy i regulaminy przygotowujemy w sposób, który ułatwia ich zrozumienie:

  • piszemy prostym i jasnym językiem,
  • udostępniamy je w pliku PDF, który spełnia wymagania dostępności (standard WCAG 2.1),
  • dzięki temu osoby ze szczególnymi potrzebami mogą samodzielnie zapoznać się z dokumentami – np. z pomocą czytników ekranowych.

 

Naszym celem jest, by każdy klient – niezależnie od swoich możliwości – rozumiał, jakie usługi oferujemy i na jakich zasadach.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te udogodnienia, staramy się zapewnić jak najlepszą komunikację, największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Udogodnienia dostępne w naszych placówkach:

  • Pomoce dla osób niedowidzących: lupy powiększające oraz specjalne ramki ułatwiające złożenie podpisu,
  • Wstęp z psem asystującym/przewodnikiem.

 

W trosce o zapewnienie wysokiej jakości obsługi wszyscy pracownicy placówek przeszli szkolenie z zakresu obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.

Jeśli potrzebujesz specjalnej obsługi w osobnym pomieszczeniu, chcesz skorzystać z komputera, zgłosić potrzebę otrzymania dokumentu w innym języku (zgodnie z Ustawą o dostępności), uzyskać nagranie audio, wydruk większą czcionką lub w innej dogodnej dla Ciebię formie - poinformuj nas o tym osobiście, mailowo bank@bslochow.pl lub telefonicznie 25 675 13 66 .

Dostępność bankomatów/wpłatomatów

Bank dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów/wpłatomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. Dostępność bankomatów i wpłatomatu:

  • Bezdotykowa obsługa za pomocą technologii NFC
  • Audio w bankomatach i wpłatomacie (funkcja głosowa i możliwość podłączenia słuchawek)
  • Klawiatura PIN z oznaczeniem Braille'a
  • Brak barier architektonicznych (za wyjątkiem bankomatu w Strachówce)
  • Dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą

Informacja o dostępności architektonicznej

Staramy się, aby nasze placówki były dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Bank Spółdzielczy w Łochowie prowadzi swoją działalność w czterech lokalizacjach:

Opis dostępności Centrali Banku w Łochowie:

  • Budynek Banku zlokalizowany jest przy ul. Aleja Pokoju 54, 07-130 Łochów
  • Do wejścia do Sali obsługi klienta dostępne są tylko schody
  • W budynku dostępne są lupy powiększające oraz ramki ułatwiające złożenie podpisu
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych oraz pętli indukcyjnej
  • Brak jest tłumacza języka migowego
  • Na życzenie, dojazd pracownika do klienta
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking
Przystanek komunikacji publicznej
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking
Przystanek komunikacji publicznej

Opis dostępności Oddziału Banku w Korytnicy:

  • Budynek banku zlokalizowany jest przy ul. Wyzwolenia 1A, 07-120 Korytnica
  • Do wejścia do Sali obsługi klienta dostępne są tylko schody
  • W budynku dostępne są lupy powiększające oraz ramki ułatwiające złożenie podpisu
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille'a oraz oznaczeń kontrastowych
  • Brak jest tłumacza języka migowego
  • Na życzenie, dojazd pracownika do klienta
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking

Opis dostępności Oddziału Banku w Jadowie:

  • Budynek Banku zlokalizowany jest przy ul. Jana Pawła II 21, 05-280 Jadów
  • Do wejścia do Sali obsługi klienta dostępne są tylko schody
  • W budynku dostępne są lupy powiększające oraz ramki ułatwiające złożenie podpisu
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille'a oraz oznaczeń kontrastowych
  • Brak jest tłumacza języka migowego
  • Na życzenie, dojazd pracownika do klienta
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking
Przystanek komunikacji publicznej
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking
Przystanek komunikacji publicznej

Opis dostępności Punktu Kasowego w Strachówce:

  • Punkt Kasowy zlokalizowany jest przy ul. C.K. Norwida 5, 05-282 Strachówka
  • Budynek jest parterowy, drzwi są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego
  • W budynku dostępne są lupy powiększające oraz ramki ułatwiające złożenie podpisu
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille'a oraz oznaczeń kontrastowych
  • Brak jest tłumacza języka migowego
  • Na życzenie, dojazd pracownika do klienta

 

dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking
dostęp dla osób poruszających się na wózkach z asystą, wsparcie pracownika banku
możliwość wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem
Dostępny jest parking

Symbole graficzne (znajdujące się na stronie internetowej) wraz z ich opisem, którymi posługujemy się dla opisu dostępności architektonicznej/udogodnień w naszych placówkach:

piktogramy

Skargi

Szanowny Kliencie w Banku Spółdzielczym w Łochowie zawsze staramy się, aby nasze produkty i usługi spełniały wymagania dostępności. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć skargę. Każda opinia jest dla nas cenna.

Skargę możesz złożyć:

  • Pisemnie – wysyłając list na adres: Bank Spółdzielczy w Łochowie, Aleja Pokoju 54, 07-130 Łochów lub na adres dowolnej placówki Banku
  • Osobiście – w najbliższej placówce Banku Spółdzielczego w Łochowie
  • Elektronicznie – poprzez system bankowości elektronicznej lub pocztę elektroniczną (bank@bslochow.pl)
  • elektronicznie na skrzynkę: AE:PL-79872-40544-ISVEH-09 w ramach usługi e-Doręczenia.

 

W zgłoszeniu podaj co najmniej następujące informacje:

  • Imię i nazwisko
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu
  • wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;
  • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Bank.

 

Rozpatrywanie skargi 

Wszystkie skargi starannie rozpatrujemy.

Odpowiedzi na skargi udzielamy nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania skargi.

W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia skargi poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia oraz wskażemy nowy termin rozpatrzenia skargi, jednak nie będzie on dłuższy niż 60 dni od otrzymania skargi.

Odpowiedź zostanie udzielona zgodnie z tym, jak skarga została złożona (na przykład pisemnie czy e-mailem)

Bank Spółdzielczy w Łochowie nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie skarg.

 

Kiedy nie zajmiemy się skargą?

Możemy nie rozpatrzeć skargi, jeśli:

  • Brakuje danych kontaktowych składającego skargę.
  • Ta sama sprawa była już rozpatrywana i nic nowego się nie stało.
  • Skarga jest niezrozumiała i nie możemy dowiedzieć się, o co chodzi.
  • Skarga nie dotyczy naszych usług bankowych lub ich dostępności.

 

Ważne: Jeśli nie zajmiemy się Twoją skargą, poinformujemy Cię o tym i powiemy dlaczego.

 

Odwołania

Jeżeli odpowiedź na złożoną skargę nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca, możesz złożyć odwołanie do Zarządu Banku Spółdzielczego w Łochowie w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na skargę.

Dodatkowo w procesie odwoławczym możesz odwołać się do:

  • Powiatowego Rzecznika Konsumentów (jeśli posiadasz status konsumenta)
  • Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, z zawiadomieniem o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności, zgodnie z art. 67 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

 



    Bank Spółdzielczy w Łochowie

    ul. Aleja Pokoju 54

    07-130 Łochów

    Oddział Banku w Korytnicy

    ul. Wyzwolenia 1a

    07-120 Korytnica

    Oddział Banku w Jadowie

    ul. Jana Pawła II 21

    05-280 Jadów

    Punkt Kasowy w Strachówce

    ul.C.K.  Norwida 6

    05-282 Strachówka

    Koszyk na zakupy
    Skip to content